CRM åt internationell kund
Mitt under jobba hemifrån tider drog vi igång ett av våra mest ambitiösa projekt någonsin. Vi åtog oss att bygga ett splitter-nytt, skräddarsytt, CRM system åt en av våra stora internationella kunder.
Det kanske verkar lite märkligt att bygga något som redan finns så gott om, men vår kund har gott förtroende för oss efter flera års lyckat samarbete med ett annat, hemligt, projekt.
Vår kunskap och de senaste årens teknikutveckling gjorde det möjligt att snabbt och kostnadseffektivt bygga ett system med exakt de funktioner vår kund efterlyste, istället för att försöka tämja ett befintligt jättesystem. Därefter kan vår kund lägga vad de färdiga systemen tagit i fasta licenskostnader på att utveckla egna funktioner.
Ett genidrag med andra ord.
Men så var det det här med distansarbete, workshops skulle hållas, sprintar planeras och demas, och utveckling skulle ske. Allt från en uppsjö nya kontor.
Det gick förbluffande väl. Tillsammans med kunden lyckades vi träffa in deadline efter deadline, och häromdagen var det lansering.